רעיונות לפעילויות גיבוש וכיף לגיל השלישי

לא סתם הגיל השלישי נקרא גיל הזהב.

בני הגיל השלישי זכאים כמו כל אחד אחר לצאת, לטייל, לבלות וליהנות ממיטב הפינוקים והפעילויות הפזורות ברחבי הארץ – אפשר שהם אף אלו הזכאים לכך יותר מכולם.

אתם עשיתם את חלקם, עבדתם, הקימתם משפחות, וכעת אתם יכולים לבלות בנעימים את גיל הפרישה.

אמנם פעמים רבות הבריאות עשויה להיות מעורערת, ואתם מרגישים שאינם פעילים כפי שהייתם בגיל צעיר יותר, אך ניתן למצוא שלל רעיונות מהנים גם עבור מי שמבקש פעילות ממותנת יותר, ואין לשכוח גם את מי שעוד מרגיש צעיר ברוחו ורוצה לטרוף את העולם.

לכן ריכזנו מספר רעיונות לפעילויות גיבוש וכיף המתאימות לגיל השלישי, כדי שתוכלו למצות ככל האפשר את שנות הזהב שלכם.

active-bikes-cyclist-264073

ימי טיול ברחבי הארץ

אפשרות הבילוי הטובה ביותר היא יום טיול או מספר ימי טיול ברחבי הארץ.

קצת קשה למסגר את שלל האפשרויות תחת תווית פשוטה כמו "יום טיול ברחבי הארץ", אך זהו באמת כיוון מחשבה ראשוני שניתן לפתח ממנו פעילויות שיתאימו למטיילים.

היתרון הטמון בארץ הוא הגיוון שהיא מציעה, הן מבחינת סוגי הנוף השונים הן מבחינת הפעילויות הרבות שניתן לבצע בה.

כך ניתן להרכיב יום כיף שיכלול את האלמנטים שמתאימים למטיילים.

הבחירה הראשונית תהיה בין אזורי הארץ השונים שנקבעת על פי הנקודות הבאות:

  • קרבה: נבחר את הקרבה של יעדי הטיול אלינו בהתאם למצב הרוח ולאורך הטיול שאנו רוצים לעשות – אם ברצוננו לצאת מהבית רק למספר שעות, נבחר ביעד קרוב, ואם אנו מוכנים אף למספר ימי טיול, אין סיבה שלא להרחיק לכל קצוות הארץ.
  • עונה: אזורים שונים בארץ עשויים להתאים לעונות כאלה ואחרות, ולכן כדאי להתחשב בזמן הטיול כדי לבחור את האזור הטוב ביותר.
  • נוף: לבסוף צריך לבחור את האזור עצמו, וזה נעשה על פי הנוף – ניתן לבקר במרחבים הירוקים של הגליל ושל רמת הגולן, להתארח בסביבה המדברית של הנגב, ליהנות מן הנופים הבראשיתיים של הרי יהודה או לבקר בנוף הייחודי של הערבה ושל מדבר יהודה.

במקביל לכך, ניתן להתחיל ולבחור את הפעילויות עבור ימי הטיול שלנו.

 רעיונות לפעילויות בימי טיול

 ישנם שלל אטרקציות ונופים הפזורים ברחבי הארץ, וניתן למנות רשימה בלתי נגמרת של רעיונות.

ריכזנו כאן את הרעיונות המרכזיים ביותר, אשר ניתן לבחור מביניהם או לשלב אותם ביחד:

  • מסלולי טיול בחיק הטבע: רשות הטבע והגנים מציע אינספור מסלולי טיול ברחבי הארץ אשר נבדלים זה מזה לא רק בנופים המרהיבים שהם מציגים, אלא גם בדרגת הקושי שלהם, וכך אתם עשויים למצוא שלל מסלולים שיתאימו לכם.
  • צפייה בפריחות ונדידות ציפורים: הטבע הישראלי מציע גם מחזות נהדרים של פריחות ושל ציפורים מקננות, בעיקר בעונות הסתיו והאביב – פעמים רבות, ניתן להגיע עד למוקד הפריחה או הקינון ממש עם הרכב, וכך הרעיון יכול להתאים גם למי שאינו רוצה לשלב מסלול טיול.
  • סיורים: אפשרות נוספת למי שרוצה לעסוק בפעילות רגלית, היא סיור באחד מאינספור האתרים הפזורים בארץ, ובעיקרם הערים העתיקות הרבות – ירושלים, יפו, צפת, עכו, קיסריה, נצרת ועוד אתרים רבים מאפשרים סיור נעים בין הנופים העתיקים המשלבים בהם גם אפשרויות תרבותיות וקולינריות שונות.
  • ביקור ביקבים ומבשלות: יקבים ומבשלות בירה ניתן למצוא גם בצפון הארץ וגם בצפון הנגב, וכך ניתן לשלב ביום הטיול ביקור ביקב או במבשלה וליהנות ממשקאות בוטיק נהדרים.

פעילויות תרבות

 יעדי התרבות בארץ גם הם רבים ומגוונים במיוחד, וניתן לשלב אותם כחלק מיום טיול יחד עם הפעילויות שהוזכרו לעיל, או להתמקד בהם כאשר היעד נמצא בקרבה לבית.

פעילויות התרבות עשויים לחשוף אותנו להיסטוריה, לאמנות ולמדע, לסקרן אותנו ולחדד את המחשבה שלנו, וכמובן, לגרום לנו להנאה רבה.

להלן כמה דוגמאות לפעילויות תרבות:

  • מוזיאונים: ישנם אינספור מוזיאונים ברחבי הארץ, ואלו מכסים אוסף רחב של סוגים – מוזיאוני היסטוריה, מוזאוני אמנות, מוזאוני מדע, ומכל אחד מהם מגוון רחב עד שניתן לבלות יום אחר יום בסיורי מוזיאונים שונים ולגלות מידע חדש על תרבויות רחוקות או על ההיסטוריה והאמנות בארץ.
  • קולנוע: חברות הקולנוע הענקיות בארץ מחזיקות סניפים לאורך כל מישור החוף עם שלוחות לאזורים שונים בארץ, והן מקרינות את מיטב הקולנוע הישראלי והקולנוע ההוליוודי – לצידן, ניתן למצוא גם בתי קולנוע רבים אחרים שמתרכזים בסרטי איכות והפקות זרות, וכך כל אחד יכול למצוא היכן לצפות בסגנון המועדף עליו.
  • הצגות ומחזות: במקום יצירות קולנועיות, ניתן לבחור דווקא בהצגות ומחזות שמציגים הן בבמות גדולות במרכז הארץ הן בבמות קטנות ומקומיות יותר.
  • הופעות וקונצרטים: אין גיל בכל מה שנוגע למוזיקה, ובארץ יש מי שדואג לקיים הופעות וקונצרטים לכל סגנון מוזיקלי, כך שניתן בהחלט ליהנות מהופעה או קונצרט שמתאים במיוחד לטעמכם.

סדנאות והרצאות

 פעילות נוספת שצוברת תאוצה הולכת וגדלה בארץ היא הביקור בסדנאות והרצאות שונות.

אלו מתקיימות באופן עצמאי במוקדים שונים בארץ, כאשר ניתן להירשם להשתתף בסדנה או בהרצאה בעלות סמלית, ומצד שני מרצים ומדריכים רבים גם מעבירים הרצאות וסדנאות לקבוצות כך שניתן להזמין אותם ממש אליכם.

תחומי הסדנאות וההרצאות התפתחו בשנים האחרונות במהירות, כל אחד בדרכו ובעיקר במרכז הארץ – מצד אחד, ניתן למצוא יותר ויותר סדנאות המתקיימים במוקדים רבים עבור הקהל, ומצד שני, הרעיון של "הרצאה על הבר", כאשר מרצה מגיע למסעדה כלשהי, הפך לפופולרי וניתן לשמוע הרצאות על שלל נושאים תוך כדי ארוחה נעימה.

כדי לעורר השראה, הנה כמה דוגמאות לסגנונות של סדנאות והרצאות:

  • סדנאות אמנות: סדנאות שבמסגרתן נעשית פעילות אמנותית כלשהי, בעיקר בתחום האמנות הפלסטית כמו ציור או פיסול, כאשר במהלכן המשתתפים בסדנה ייצרו משהו בעצמם וייקחו אותו איתם הביתה.
  • סדנאות קולינריות: סדנאות רבות עוסקות בטעימות של מחלקות קולינריות מסוימות, כמו סדנאות יין או סדנאות גבינה, שבמהלכן ניתן לטעום מהמאכלים והמשקאות המשובחים ואף ללמוד על תהליך ההכנה שלהם.
  • הרצאות היסטוריה ומדע: הרצאות רבות מועברות על ידי אקדמאים שונים המסבירים לקהל הרחב על היסטוריה מרתקת או על מדע פופולרי, וכך חושפת אותם לחידושים ולרעיונות נועזים בתחום.
  • הרצאות על זוגיות ומיניות: אף פעם לא מאוחר מידי בשביל הפן הגופני של האדם, וניתן ליהנות גם מהרצאות מרתקות על זוגיות ועל מיניות שיכולות להיות לא רק מרתקות ביותר, אלא אף לתת כמה עצות והמלצות.

לבחור מתוך אינספור רעיונות

 כמובן שתמיד אפשר להיות מרותקים לטלוויזיה במשך שעות ארוכות, אך הארץ מציעה אפשרויות חלופיות כה רבות שחבל לא לנצל את שנות הזהב וליהנות מהן.

בילויים ופעילויות יכולים להיות פשוטים ביותר, כמו לבקר במרכזי קניות, במסעדות ובבתי קפה וכך לראות את הסביבה החיה ואת האנשים הרבים.

כמו כן, ניתן להרחיב ולהרחיק עד לכדי פעילויות מגוונות בשלל צורות שיכולות להתאים לכולם.

בעוד שחלק מהפעילויות יתאימו למי שמרגיש די כושר כדי ללכת, לטייל ואפילו לעסוק בפעילות ספורטיבית, הפעילויות האחרות, שמהוות את רוב הפעילויות, יתאימו לכל אחד על פי טעמו והעדפותיו.

כל שצריך לעשות הוא לבחור.

בחזרה לכל המאמרים

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים:

מזמינים עכשיו יום גיבוש ללא התחייבות! קבל הצעת מחיר
דילוג לתוכן